Difahamkan individu itu telah bertunggu sejak jam 10AM
Geram Tunggu Giliran Sampai 9 Jam, Individu Luah Kekecewaan Dengan Servis Hospital Di Miri. Tidak jarang mengalami perkhidmatan lewat semasa di hospital, terutamanya jika hospital kekurangan kakitangan. Namun, tidak ramai yang mempunyai kemewahan untuk menunggu berjam-jam untuk mendapatkan khidmat perubatan mereka justeru mereka yang terpaksa menunggu dalam tempoh yang lama sering berasa resah.
Baru-baru ini, seorang individu berkongsi kekecewaannya terhadap sebuah hospital di Miri atas perkhidmatan mereka kerana difahamkan beliau telah menunggu giliran selama lebih daripada 7 jam dan netizen berasa simpati terhadapnya.

“Dari jam 10 pagi, sampai sekarang pun masih di hospital,”
Luahan individu itu dikongsi menerusi sebuah kumpulan Facebook baru-baru ini. Menurut individu tersebut, Michael Gerona, beliau menyatakan bahawa beliau telah berada di hospital berkenaan sejak jam 10AM dan pada masa perkongsian terbabit, beliau telah berada di hospital itu selama lebih 7 jam.
Tinjauan pada ruangan komen mendapati bahawa beliau telah cuba mengetuk bilik rawatan doktor untuk mengingatkan mereka tetapi beliau diminta untuk menunggu nama mereka dipanggil. Beliau kemudian menyatakan bahawa mereka masih berada di hospital, yang sudah pukul 7 malam pada masa mereka muat naik perkongsian terbabit.


Netizen berasa simpati terhadap individu itu
Rata-rata netizen berasa simpati terhadap individu itu dan turut berkongsi pengalaman mereka menerima perkhidmatan perubatan di hospital terbabit.
Difahamkan, kebanyakan netizen yang pernah melawati hospital berkenaan untuk menerima rawatan pernah mengalami pengalaman yang serupa. Antaranya seperti:




Malah, ada netizen mempersoalkan sama ada hospital terbabit tidak mempunyai doktor yang mencukupi lagi. Sementara itu, terdapat juga netizen yang berpendapat isu ini sudah melampau dan harus dilaporkan untuk diambil tindakan.
Antaranya seperti:





Kemungkinan besar hospital ini tidak mempunyai kakitangan yang mencukupi dan menyebabkan perkhidmatan lambat. Namun, ini tidak sepatutnya menjadi alasan untuk membenarkan perkhidmatan lambat diteruskan kerana kebanyakan pesakit tidak mempunyai kemewahan untuk menunggu berjam-jam untuk menerima rawatan. Semoga KKM dapat memberikan penyelesaian kepada masalah ini.