Tahniah diucapkan!
Peraga Fesyen Etnik Borneo Kontemporari, Tudung Keluaran Sabah Diundang Sertai 2 Acara Fesyen Terbesar Dunia. Perkembangan industri fesyen muslimah di negara kita boleh dilihat semakin hari semakin meraih populariti yang tinggi di kalangan masyarakat, terutamanya dalam kategori tudung atau hijab. Trend hijab di Malaysia boleh dikatakan semakin berkembang maju tidak kira di bandar-bandar besar mahupun kawasan luar bandar.
Produk tudung Nur Rahman Hijab (Cahaya Kasih)
Usahawan fesyen tempatan, Datuk Rahman Jan Sulaiman Khan yang telah mengeluarkan produk tudung Nur Rahman Hijab (Cahaya Kasih) sejak Januari tahun ini sehingga Oktober ini berjaya menjual sebanyak lebih 5,000 helai tudung tersebut daripada 20 koleksi mereka. Syarikat beliau turut mengeluarkan koleksi pakaian juga.
Beliau dilaporkan telah diundang untuk menyertai dua acara fesyen terbesar di Dubai iaitu pada Disember ini dan di London pada Februari tahun hadapan. Syarikat beliau telah dipilih untuk menyertai Expo Dunia 2021 di Dubai pada 19 Disember hingga 25 Disember, manakala di London pula untuk peragaan fesyen bertemakan Etnik Borneo Kontemporari.
“Untuk menembusi pasaran dunia seperti ini, ia merupakan loncatan besar bagi syarikat kecil, namun pasti menjadi kebanggaan kerana ia sebenarnya pengiktirafan tinggi terhadap produk tempatan kita,” kata beliau.
Bawa koleksi tudung eksklusif keluaran syarikat mereka
Sempena Expo Dunia di Dubai itu, Datuk Rahman Jan Sulaiman Khan bercadang untuk membawa koleksi tudung eksklusif keluaran syarikat mereka sebanyak 2,600 helai dan juga koleksi baju Kebaya.
Di samping itu, syarikat beliau juga kini berkolaborasi dengan sebuah syarikat di Korea bagi menghasilkan beberapa produk lagi dan pada masa yang samamenjalinkan usaha bersama sebuah lagi syarikat di Timur Tengah, sebagai usaha untuk memasarkan produk beliau ke luar negara.
Tahniah diucapkan, semoga ramai lagi usahawan tempatan di luar sana boleh mengikuti jejak langkah mereka yang mulanya daripada syarikat kecil sahaja namun boleh bangkit dalam mempromosikan produk tempatan sehingga ke luar negara.