Pengalaman khidmat pelanggan LEGO dikongsi oleh seorang netizen
Sanggup Hantar 1 Part Kecil Dari Jerman Beserta Surat Dalam BM, Netizen Puji Servis Mantap LEGO. Dengan perkhidmatan pelanggan yang hebat, pasti akan ada ulasan yang hebat – dan inilah yang berlaku kepada syarikat LEGO apabila seorang netizen berkongsi pengalaman mereka dengan perkhidmatan pelanggan LEGO yang sangat memuaskan.
Selepas aduan dibuat, syarikat mainan pembinaan plastik itu mengambil tindakan pantas dengan bukan sahaja menghantar permintaan pelanggan, malah turut memberikan surat dengan terjemahan bahasa Melayu!

Membuat aduan bahawa satu bahagian hilang
Pengalaman itu dikongsi oleh pengguna @HezeriSamsuri di Twitter baru-baru ini, yang mana dia berkata dia membuat aduan kepada LEGO bahawa satu bahagian dari setnya hilang. Difahamkan, bahagian yang hilang hanyalah jubin rata panel bersaiz 1*2.
Apa yang mengejutkannya ialah LEGO segera mengambil tindakan selepas menerima aduan! Ya lah, kalau sudah biasa dilayan ‘beshe’ je dalam customer service, kita pun tak expect juga kan aduan akan diterima dan tindakan akan segera diambil!
Pengeluar mainan pembinaan plastik itu berusaha keras untuk menghantar sendiri barang yang hilang itu dari Jerman dan barang itu telah pun selamat dihantar kepadanya walaupun alamatnya tiada namanya (terima kasih kepada Pos Malaysia!)

“Sudah 3 kali request, bukan setakat missing part, broken part pun diorang kasi,” – netizen
Ramai netizen memuji perkhidmatan pelanggan LEGO kerana cekap dan memberikan perkhidmatan berkualiti kepada pelanggannya.
Malah, seorang netizen menyatakan bahawa mereka sebelum ini telah membuat 3 laporan berasingan kepada LEGO dan ketiga-tiganya telah diambil tindakan segera.

Sementara itu, seorang lagi netizen berkongsi pengalamannya menerima barang yang diadunya hilang dan barang itu dihantar kepadanya dari LEGO, tanpa soalan.

Terdapat juga netizen yang berkongsi pengalaman dengan perkhidmatan pelanggan jenama lain yang turut memberikan perkhidmatan yang berkualiti.
Antaranya seperti Vitagen, Stanley, dan IKEA:



Kan best kalau semua jenama dapat bagi perkhidmatan berkualiti macam ni. Kita pula sejuk hati lepas aduan diterima dan tindakan segera diambil. Makinlah orang akan rajin menyokong jenama-jenama tu!